22 Ağustos 2015 Cumartesi

kış hazırlığı part2 :)

06:15





beklenen ikinci kış hazırlığımı da nihayet tamamladım :)
meğer ne eğlenceliymiş kış hazırlığı yapmak..
her ne kadar eşim, -savaş mı çıkacak, kıtlık mı çıkacak yorulma ,uğraşma,  dese de :)
-sen anlamazsın kadın işinden :) deyip geçtim mutfağa..
6 kilo çanakkale domatesi, 1 kilo  çarliston biber, bir kaç tane acı çarliston ve sarımsak..
10 tane de yarım kiloluk kavanoz aldım tanesi 1 liradan..
bir çay bardağı sıvıyağında biberleri küçük küçük doğrayıp kavurdum..
domatesleri kabuklarını soymadan rondodan geçirdim ve tencereye ekledim..
sarımsak ve tuzunu da koyup kısık ateşte 15 dakika kadar pişirdim..
sıcak menemeni kepçeyle kavanozlara bölüştürüp hemen kapaklarını sıkıca kapattım..
kapağı kapatırken önce geri doğru çevirdim, iyice oturunca ileri doğru döndürdüm..
zaten çok sıcak olan kavanozları bir havlunun üzerine ters çevirdim..
onlar soğurken aldığım kurdeleyle fiyonklar yapıp silikon tabancasıyla kavanozlara yapıştırdım..
işte sonuç bu :)
sonuçta yaz kış her meyve sebze marketlerde olsa da, herşeyi mevsiminde tüketmek gerekmez mi..
kışın karpuz yemiyorsak domates de yemeyelim o zaman ;)
tabi konservesini yapanlar afiyetle yiyebilirler :))