21 Mart 2015 Cumartesi

Hayallerimizi Biriktirelim!

03:50

Hepimizin hayalleri vardır mutlaka. Kimimiz yeni bir evin hayalini kurarken, kimimiz hayalindeki üniversite için tutuşur. Kimimiz de bendeniz gibi, koca bir kütüphanenin hayalini kurar! Hayallerimiz iyi hoş, acak onlar için harekete geçmediğimiz müddetçe maalesef boş kalıyorlar. O zaman, hayallerimiz için harekete geçme vakti!

Bir süre önce, olası bir sorunum gündeme geldi. Hemen hemen her gün ufak tefek dahi olsa harcamalar yapıyorum. Ve günün sonunda cebimde, kalemliğimde ya da çatamın dibinde 5-10 kuruşlar kalıyor. Gün içinde kullanması güç, zira bozukluklarla uğraşmamak için tüm paralarımızı bozduruyoruz. Velhasıl-ı kelam, bu sorun için bir çözüm bulma vakti geldi.



İnternette gezinirken birkaç kez rastladığım yandaki tarz kavanozlar geldi aklıma. Hem bozukluklar birikmiş olur, ileride kullanırım dedim. Evin içinde kapağı olan kavanoz avına çıktım. Kavanozu buldum bulmasına, ancak kapağı beni rahatsız etti. Ayrıca kapağı delmem de gerekiyordu kumbaraya benzetebilmem için. Sonuç olarak güzel durmuyordu ve kavanozumu kişiselleştirmeye karar verdim.




 Şu yanda gördüğünüz tüm malzemeleri ortaya dökerek başladım işe. Başta kullanmak üzere yanıma ne aldıklarımı not düşeyim.
*Bir kavanoz
*Kavanoz kapağını delmek için bir bıçak ya da ona benzer bir alet
*Kavanoz kapağını dekor etmek için desenli bantlar
*Makas
*Rengarenk kalemler
*Yapışkanlı not kağıtları, stickerla
*Son olarak da vazgeçilmezim, kahve

Bunların hepsini yanıma aldım ama hepsini de kulladığımı iddia edemeyeceğim maalesef ki. En iyisi ben size ne yaptığımı bastan anlatayım, neleri kullanmışım, neleri kullanmamışım en son çıksın ortaya.


Öncelikle kavanoz kapağını bir bıçak yardımı ile deldim. Bozuklukları buradan atmak için. Başta boyutunu, en fazla 50 kuruş geçecek şekilde ayarlamıştım, sonra genişletip 1 liralar için de yer açtım.

Ardından beğendiğim desenli bantlardan birini kullanarak kaplamaya başladım. Ancak itiraf etmeliyim, yan yana bu şekilde bantlayınca pek de göze hitap etmedi. Ben de seçtiğim bir başka desenli bant ile tüm kaplamasını yaptım.




Seçimimi değiştirerek, yanda gördüğünüz mor, zebra desenli bant ile kavanozun kapağını kapladım. Böylece kötü olan görüntüyü kapatmış oldum. Kavanoza kapağı örttüğümde hâlâ bir şeylerin eksik olduğunu hissettim. Ne için bu bozukluklarımı biriktirmek istediğimi kavanozun üstüne not etmeye karar verdim.



Başta yapışkanlı not kağıtlarına yazmayı düşünmüştüm, ancak yapışkanı azaldığında kendiliğinden düşeceğinden, farklı bir metot ile yazıyı hazırladım. Dökümlü bir kağıda sulu boya ile fon hazırlayıp üstüne amacımı not ettim. 'Kocaman Bir Kütüphane'


Kavanozun son hali.


Bilmem hayalimdeki gibi kullanabilir miyim, ama deneyeceğim! Sizlerin de hayalleri için adımlar atması temennim ile, sağlıcakla kalın!