21 Temmuz 2015 Salı

Belek Ormanlariyla Ilgili...

03:24


Biraz daha arastirma yaptim ulkemizin ormanlariyla ilgili.
Asagida Yapi Sektoru'nun web sitesindeki bir yaziya link koymustum. Bu yaziya gore, guzel memleketimizde orman ve caretta caretta ureme alanlarini korumak amaciyla tasarlanmis yasalarin oldugunu ogrendim.
Arastirdim...
Anayasa'nin 169. maddesini buldum. Tam konuyla ilgili, hatta Belek'in Kelek olmasini onlemek icin yazilmis sanki.

Maddenin ilk kitasinda soyle bir cumle var:
...Bütün ormanların gözetimi Devlete aittir.

Bunu okuyan herkes Kelek'in hesabinin direk devlet'ten sorulmasi gerektigini dusunur sanirim... Fakat halen kusku duyan olursa diye soyle devam ediyor: 
"Devlet ormanlarının mülkiyeti devrolunamaz. Devlet ormanları kanuna göre, Devletçe yönetilir ve işletilir. Bu ormanlar zamanaşımı ile mülk edinilemez ve kamu yararı dışında irtifak hakkına konu olamaz."


Sanirim devlet'in, Orman Isletmeciliginin, savcilarin bu konudaki sorumluluklari acikca kaleme alinmis.

Devam edersek: 
"Ormanlara zarar verebilecek hiçbir faaliyet ve eyleme müsaade edilemez."

Acik secik yazmis. Daha ne diyeyim? Eminim bu cumleyi Kelek'i kuranlara gosterecek olsan guzel bir aciklama aliriz. "Ormanlara zarar vermedik, ortadan kaldirdik" gibi falan olur diye dusunuyorum...

Biraz daha okuyorum: 
Ormanları yakmak, ormanı yok etmek veya daraltmak amacıyla işlenen suçlar genel ve özel af kapsamına alınamaz.

Nasil yani? Kelek'ciler suc islemediler tabii, aleni olarak agaclari soktuler.

Peki ciddi olarak. Belek ormanlari katledilirken kanuncular nerdeydiler? Devlet tatile mi cikmisti? Nasil oluyor boyle seyler hic duyurulmuyor? Nasil oluyor boyle kanunlar varken koca koca oteller dikilebiliniyor ulkemizde?

Devami gelecek...