25 Temmuz 2015 Cumartesi

PERİLER DİYARI; KAPADOKYA

03:35


kapadokya-instagram
Kapadokya’ya gitmeyeli ne uzun zaman olmuş… Bu kadar değiştiğini, gelişip güzelleştiğini bilmiyordum. Doğal güzelliğinin yanı sıra otelleri, kafeleri ve yapabileceğiniz aktiviteleri ile çok keyifli ve dolu dolu vakit geçirebileceğiniz bir yer olmuş. Kapadokya’da beni en çok çeken şey mağaraların içindeki evlerdi. Kapadokya muhteşem bir manzaraya sahip olan, adeta büyüleyici masal gibi bir şehir.. Otel için önerim Uçhisar CCR otel. Sabah harika bir manzarayla gözlerimi açtım. Özellikle kış aylarında bölgenin farklı güzellikleri, doğa yürüyüşleri ve şarap içme araları son derece güzeldi. Dünya’da bazı yerler ve bazı insanlar vardır aklınıza geldikçe size huzur verir. Bu iki olgunun buluştuğu yer Üç hisarlardı. Mükemmel ev sahiplikleri, şömineleri ve şarap mahseniyle harika zaman geçirdim. Her odası farklı farklı zevklerde döşenmiş kendinizi peri masalında gibi hissedebileceğiniz bir yer her şeyden uzaklaşıp sadece huzuru hayal ediyorsanız şiddetle tavsiye ederim.
kapadokya-ürgüp-göreme
 Kapadokya’da yapılacak aktivitelerden bahsetmek istiyorum.. Benim  uzun zamandır hayalini kurduğum balon gezisi.. Kapadokya’ya gidenler arasında balon hep bir muamma… Kimileri yükseklik korkusu sebebiyle vazgeçiyor , bazıları pahalı diye bahane buluyor. Biraz ürkütücü ve pahalı bir gezi olsada kesinlikle binmenizi, o anki heyecanı adrenalini yaşamanızı tavsiye ediyorum. Balon gezisi için otelden 04.30 civarında alınıyorsunuz. Anlaştığınız balon şirketinin aracı sabah otelinizden sizi alıp balon kalkış alanına götürüyor. İzleyeceği rota hava durumuna göre belirleniyor, 14-16 kişi balona biniliyor. 300-350m yüksekğe çıkıp biraz  yol kat ettikten sonra çok hoş manzara eşliğinde 1 saat geziyorsunuz.
 Yapılacak diğer aktivelerden biri ise Kızılırmak boyunca ata binmek… Köy yollarından geçip, Kızılırmak kenarında devam ederek 1 saatlik bir tur sonunda geri dönüyorsunuz. Eğer siz de benim gibi at aşığı biriyseniz kesinlikle tavsiye ediyorum.
Processed with VSCOcam with c3 preset
Kapadokya’da peri bacalarını görebileceğiniz yerler; Göreme Açık Hava Müzesi, Paşabağ Vadisi, Üç Güzeller ve Zelve. Benim bunların içinde favorim ise Paşabağ Vadisi. Tepesine çıkıp baktığınızda manzara enfes…  Yerler kayıyor diye çıkmamazlık yapmayın, peri bacalarının boyları 15 metreye kadar uzanıyor ihtişamını daha iyi anlıyorsunuz.  Sonunda karşıma çıkan kayalıklar içerisinde bir zamanlar şehir kurulmuş olduğu ve insanların burada yaşadığını düşününce etkilenmemek elde değil. Kapadokya’da gezip görülecek yerler Kızılırmak Avonos, Eski Rum şehri Mustafapaşa , Uchisar, Ihlara vadisi benim bunlardan favorim. En etkilendiğim yer Uçhisar. sabah 6-7 arasında gökyüzünde sayısız balonun açılıp yükseldiğini izleyebilirsiniz. Kalenin en tepesine kadar çıkarsanız Uchisar  göreme, vadi ayaklarınızın altında.