7 Temmuz 2015 Salı

Turkuaz Bere

03:45

İpin rengi hoşuma gidince aldım ve kızıma farklı renkte bir bere ördüm.Hep pembe,kırmızı..sıkıldık doğal olarak :)Elif hanm ressam beresini sevince mankenlikte yaptı.Nasıl yapıldığına gelince sırasıyla resimledim.Açıklamalar altta..Bu modelde örmeyi Derya Baykal'dan öğrenmiştim.


 
 
9 ilmek başladım.1.sıra:1 ör 1 artır.  2 sıra:2 ör 1 artır.   3.sıra: 3 ör 1 artır........
 
 
 
 

 
 Arka kısımlarını ters ördüm.
 
 
 

 
Bu şekilde 18 sıra ördüm.Amaç kafamızın ölçüsünden biraz fazla örerek berenin yana doğru katlanır hale gelmesini sağlıyoruz.(Ressam Beresi Modeli)
 
 


 Evde keçemiz yoktu.Kızımla sarı el bezimizden 3 parça  4 yapraklı yonca kestik.Ve belirli aralıklar diktik.

 

18 sıradan sonra 25 sıra düz ördüm.Sonra baş kısmını ayarlamak için tek seferde 2 örüp 1 kestim.Böylece sıranın sonuna kadar gittim.Kızımın başının ölçüsüne göre ayarladım ve 2 düz 2 ters lastik yaptım.Fotoğrafta 3 düz 3 ters var.Beğenmedim söktüm o kısmı :)
 
 
 





 
Ve sonuç.Rapunzel'im çok beğendi ve poz verdi :)