21 Temmuz 2015 Salı

Tencere dibin kara...

03:26


Unutmusum benim Turkce Blog'u.. :o) Gerci blog mlog icin vatkim olmadi ne zamandir, ne de halim. Bir suru degisiklikler, bir suru ugrasilar, yazmayi unutturdu bana nerdeyse. Sanki dunyada benim derdimden buyuk dert yokmus gibi dusunmek istedim bir sure... Ama simdi geri geldim. Neyse uzatmadan... DeliKIZ'in aklindan simdi neler geciyor.. :o)

Gecen gun CNN'i actim. Karsimda bir haber. Irak'ta savastan kacan gocmen bir aile Turkiye'ye siginmis. Uc aydan sonra yerlestirildikleri Kastamonu'da durum o kadar kotuymus ki, ailenin genc kizi ben bunu cekecegime savas'a raziyim demis. Simdi pardon ama "oha" dedim hemen. Nasil yani? Ne yapmisiz? Tabii okuduktan sonra biraz hakverdim, ama CNN'e, BBC'ye ve ozellikle bizim Turk basinina cok kizdim. Iyi de oldu. Simdi kendim yaziyorum.

Ne yapimisiz ozetleyeyim:
TR'de gocmenleri barindirmamak gibi bir kanun var. Sadece barinabilecekleri baska bir ulke buluncaya kadar bizim memleketin misafirperverliginde yasatiyoruz. Fakat buyuk sehirlerde degil. Devlet gelisen bir kac sehir icersinden sehir seciyor, bu durumda Kastamonu, gocmen misafirlerimizi agarlamak icin. Guzel. Buraya kadar iyi hos. Sonrasi... Gocmen ailelerin 18 yasindan buyuk tum fertleri her gun, tekrar ediyorum: HER GUN, karakola gidip isimlerini yazdirmak zorundalar. "Ben burdayim Irak'tan geldim diye bir yerlerinizi bombalamaya gitmedim" diye. Tabii gelen bu aile, ve bu kadar CNN'lere kadar cikmasinin da buyuk bir sebebi, Hristiyan. Mevlana "kim olursan ol gel" dememis mi? Ama sorun, Kastamonu'da bir tane dahi kilise yok. Halk muslumanlik disindaki insanlari "tuhaf insan" olarak goruyor. Kadinlar kapali degiller, dolayisiyla erkeklerin laf atma entrenmanlarina hedef olabilirler.
Calisma yasagi var, kucuk yer, yoksulluk icersinde yasayabilirler. Para kazanabilme durumlari yok.

Evet elbette ki ben bu durumu CNN'in ve BBC'nin anlattigi gibi aktarabiliyorum. Turk basininda boyle olaylara yer verilmiyor. Sonucta Sehrazat'in kiminle yemek yedigi, hani diyetlerin daha cok zayiflattigi, hangi bikininin kalca kapattigi vs. haberleri daha onemli...

Internet'te ki bir site'ye gore Turkiye'deki sadece Irak'li gocmen sayisi 10bin. Toplam gocmen sayisi nedir? Nerede bu insanlar? Baska hangi ulkelerden gocmenler var ulkemizde? Nerede yasiyorlar? Calisiyorlar mi? Doktor'a hastaneye nasil gidiyorlar? Daha ne kadar kalacaklar? Neden Turkiye'de kaliyorlar? vs. vs. vs.... sorulacak cok soru var. Ama bizim basinda bu konuda pek bir haber okuyamiyoruz. Neden?

Onun disinda Turkiye basininda arada sirada baska ulkelerin Irak gocmenlerine kotu davrandiklarini, ulkelerin Irak'lilari surmek istedikleri vs. yaziyor. Tencere dibin kara, seninki benden kara...

Olan yine guzel ulkemizin adina sanina oluyor tabii. Dunya'da CNN okuyan yuzbinlerce okuyucu TRnin bir kez daha bir kara haberini okudu. Yine insan haklari. Ama bizim basinimizdan cit yok bu konuda. Biz halen basimizi kuma gomelim. Yazmayalim. Umursamayalim. Belki kimse gormemistir... bir ihtimal.